Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021

Μπροστά στο «δίκιο» Του Θεού, όλοι οι άλλοι έχουμε άδικο…!

Συντάκτης  Δεκ 21, 2020

Αγαπητοί Αναγνώστες φτάσαμε ουσιαστικά σχεδόν μια εβδομάδα πριν εορτάσουμε τα Χριστούγεννα.

Το γενικό κλίμα όμως που επικρατεί λόγω Κορωνοϊού, σε παγκόσμιο, εθνικό, τοπικό αλλά και η αλήθεια είναι και σε προσωπικό επίπεδο είναι το πιο παράξενο, περίεργο, ιδιαίτερο και αβέβαιο από ποτέ ή τουλάχιστον σίγουρα των τελευταίων χρόνων! Όλοι προσπαθούμε να ενημερωθούμε και με νηφαλιότητα να τα επεξεργαστούμε όλα αυτά, αλλά οι εξελίξεις είναι τόσο καταιγιστικές, τόσο οι πληροφορίες συγκεχυμένες, που πραγματικά δεν ξέρει ο κάθε ένας τι να ακούσει, τι να αποδεχθεί και να πιστέψει. Επειδή πιστεύουμε ότι εκτός από εμάς είναι και άλλοι σε αυτή την θέση, ακολουθήστε μας και σε αυτό το άρθρο που θα προσπαθήσουμε να τα βάλουμε σε μια τάξη και να βγάλουμε κάποια, όσο το δυνατόν συμπεράσματα:

 α) Καταρχήν το πρώτο δεδομένο είναι ότι και αυτό το άρθρο μας, θέλοντας και μη, θα περιστραφεί γύρω από τον Κορωνοϊό και τις συνέπειές του. Αυτό δεν το κάνουμε εμείς επίτηδες, αλλά επειδή από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι και σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές (και μόνο ο Θεός ξέρει και μέχρι πότε ακόμη) όλος ο κόσμος κινείται και χορεύει «στους ρυθμούς εξαπλώσεως» αυτού του ιού. Ακόμη και αυτοί που αρνούνται την ύπαρξη της πανδημίας, της φονικότητας του Κορωνοϊού κτλ, ακόμη και αυτοί έστω και με την άρνηση και την αναίρεσή του, είναι γεγονός ότι ασχολούνται επίσης με τον Κορωνοϊό.

β) Το δεύτερο δεδομένο είναι ότι το φαινόμενο Κορονοϊός «διαβάζεται» -εξετάζεται (όπως βέβαια και άλλα πράγματα), από πολλά επίπεδα και πολλές οπτικές γωνίες και τα συμπεράσματα είναι αντίθετα, ενίοτε και αλληλοσυγκρουόμενα μεταξύ τους. Όλοι από όποια μεριά και να το πιάσεις λένε «ναι μεν ….αλλά»! Ας προσπαθήσουμε να όρισουμε ποια είναι τα επίπεδα και ποιες είναι οι οπτικές γωνίες που βλέπουν τα πράγματα:

1) Η Κυβέρνηση  : Το επίσημο όργανο της Ελληνικής Πολιτείας έχει την κύρια ευθύνη για την αντιμετώπιση και τον συντονισμό της πανδημίας, με γνώμονα το γενικό καλό και όσο το δυνατόν τις λιγότερες απώλειες σε όλα τα επίπεδα (προστασία ανθρώπινης ζωής, προστασία και πίεσης φόρτου του εθνικού συστήματος υγείας, οικονομική επιβίωση των πολιτών ιδιαίτερα των πληττόμενων κ.α.) . Σίγουρα οι αποφάσεις, τα μέτρα και η εφαρμογή τους δεν είναι πάντα ευχάριστες και σίγουρα πολλές φορές είναι επίπονες. Άλλωστε όπως ισχυρίζονται και οι ίδιοι οι Κυβερνητικοί τις αποφάσεις δεν τις λαμβάνουν με βάση τα θέλω τους, αλλά με τα πρέπει και με βάση τις γνωμοδοτήσεις των ειδικών-επιστημόνων. Όλα αυτά φαίνονται ιδανικά και όλοι ευχόμαστε οποιαδήποτε Κυβέρνηση και να είναι στο τόπο, να μπορέσει να σταθεί στο ύψος της, άλλωστε το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και όχι μόνο της Ελλάδας. Μήπως όμως τα χρήματα που δόθηκαν για την καμπάνια ενημέρωσης κατά του Κορωνοϊού και γενικότερα άλλες σπατάλες του δημοσίου χρήματος (π.χ. μεγάλος περίπατος της Αθήνας) και γενικότερα στο παρελθόν αν ανατρέξουμε, τα είχαμε επενδύσει στην υγεία και στην δημιουργία Μ.Ε.Θ. που δεν επαρκούν σε Εθνικό Επίπεδο, δεν θα εξαρτιόμασταν από την λεγόμενη «ατομική» ευθύνη του κάθε υπεύθυνου ή ανεύθυνου πολίτη, αφού θα είχε φροντίσει να επικρατεί η  συλλογική ευθύνη μιας καλά δομημένης πολιτείας;  

2) Οι «Ειδικοί» : Σε κάθε κρίση πάντα βγαίνουν στην επικαιρότητα και οι ανάλογοι ειδικοί. Παλιότερα π.χ. στους Σεισμούς οι διάφοροι Σεισμολόγοι, σε θέματα άμυνας και γεωστρατηγικής οι διάφοροι στρατιωτικοί αναλυτές, στα οικονομικά οι διάφοροι οικονομολόγοι κτλ. Έτσι και εδώ στο θέμα του Κορωνοϊού, μονοπωλούν το ενδιαφέρον εδώ και πάνω από 9 μήνες, οι διάφοροι Λοιμωξιολόγοι, Πνευμονολόγοι και γενικότερα γιατροί. Το θέμα είναι ότι οι απόψεις δεν είναι πάντα ίδιες και ενιαίες,  καθώς για το ίδιο θέμα ακούγονται αντίθετες απόψεις με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση και άτυπα να έχουν χωριστοί οι ειδικοί σε κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς ή σε «ρεαλιστές» και «συνωμοσιολόγους» και με ότι αυτό συνεπάγεται. Το άλλο πάλι αντιφατικό είναι ότι αυτοί οι «ειδικοί» αποφαίνονται και σε παιδία που δεν είναι του αντικείμενού τους ακόμη και για την πίστη έναντι του Θεού και για τον τρόπο που θα τον λατρεύσουν ή όχι οι πιστοί! Εδώ τίθεται το ερώτημα για θέματα Θεολογίας δεν είναι πιο ειδικοί οι Θεολόγοι και ιδιαιτέρως οι Ιεράρχες μας και οι Κληρικοί ή αμφισβητούνται στο άκουσμα του κάθε «ειδικού» που είναι ξένος όμως και εντελώς αμέτοχος από την Εκκλησιαστική ζωή;

3) Εθνικό σύστημα υγείας: Με τον όρο αυτό εννοούμε τόσο το Υπουργείο Υγείας, τα Νοσοκομεία ως ιδρύματα, αλλά κυρίως αυτούς που είναι στη πρώτη γραμμή και έχουν επωμισθεί όλο το βάρος (γιατρούς και νοσηλευτές). Κάποια στιγμή στην αρχή της πανδημίας βγήκαμε και  στα μπαλκόνια και τους χειροκροτήσαμε, κάποιοι άλλοι πήγαν και τους έκαναν συναυλίες έξω από νοσοκομεία, συμβολικές και σίγουρα τιμητικές και ευγενικές πρωτοβουλίες. Πόσοι όμως από εμάς δεν τους απαξιώναμε τόσα χρόνια με αποτέλεσμα συνεχώς να μειώνονται οι αμοιβές τους και οι ίδιοι να αναγκάζονται να φεύγουν στο εξωτερικό ή στον ιδιωτικό τομέα για να μπορέσουν αξιοπρεπώς να ζήσουν για τα τόσα χρόνια σπουδών και θυσιών που έκαναν; Ακόμη και στο καιρό της πανδημίας αναγκάστηκαν να κάνουν συμβολικές κινητοποιήσεις και να σηκώσουν λευκές πετσέτες γιατί έφτασαν στα όρια τις ανθρώπινές τους αντοχές αλλά και γιατί αρκετοί εώς πολλοί και νόσησαν και κάποιοι δυστυχώς πέθαναν από την ασθένεια που προσπάθησαν και διέσωσαν τόσους ασθενείς! Το σύστημα υγείας μαζί με την παιδεία, την άμυνα και τον πολιτισμό είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να θωρακίσουμε και να επενδύσουμε σαν Κράτος τόσο στο τώρα όσο κυρίως την επόμενη μέρα. 

 4) Η Εκκλησία : Η διοικούσα μέχρι και τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου) έχει στηρίξει τις επιλογές της Εκκλησίας και έχει δεκτεί και εφαρμόσει τις ΚΥΑ όπου οι Ιεροί Ναοί λειτουργούν μεν , αλλά χωρίς πιστούς και  ούτε προβλέπεται οι πιστοί να μπορούν να κοινωνήσουν, να βάλουν έστω ένα κεράκι κτλ γιατί δεν υπάρχει ανάλογος κωδικός μετακίνησης. Ουσιαστικά η Εκκλησία δέχθηκε να μηδενίσει και να εξαφανίσει την ίδια την ουσία της ύπαρξής της που είναι η λατρεία του συνόλου των πιστών στις κατά τόπους Ενορίες, Μητροπόλεις και Μοναστήρια.  Μεμονωμένοι Ιεράρχες και Ιερείς έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους, την πικρία τους, για όλα αυτά τα μέτρα και τις ωμές παρεμβάσεις στον τρόπο λειτουργία της Εκκλησίας (πρώτη φορά είδαμε ένα twit Πρωθυπουργού να ακυρώνει απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου), αλλά η απειλή χρηματικών προστίμων αλλά και η υπακοή στη Σύνοδο και την πολιτεία σε γενικές γραμμές έχει τηρήσει τα μέτρα. Όμως Εκκλησία δεν είναι μόνο οι Κληρικοί αλλά και ο πιστός λαός και όσο περνάει ο καιρός δείχνει η υπομονή και η ανοχή να εξαντλείται και μάλιστα σε μεγάλες Εορτές, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστος, 28η Οκτωβρίου και τώρα τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια να λέει πολιτεία ότι θα λειτουργήσουμε μόνο 9 πρόσωπα (άρα αν βγάλουμε ιερείς ψάλτες και νεωκόρους μένει 3-4 πιστοί μόνο) και 25 μόνο στους Μητροπολιτικούς Ναούς. Με ποια κριτήρια άραγε και ποιοι ειδικοί τα εισηγήθηκαν αυτά; Την ίδια ώρα αεροπλάνα, πλοία, σούπερ μάρκετ, Λιανεμπόριο, κομμωτήρια take away, πλατείες σε ώρες αιχμής με μέτρα βέβαια αλλά έχουν κόσμο και λειτουργούν, ενώ η Εκκλησία να μη μπορεί με τα ίδια μέτρα να λειτουργήσει γιατί;  

Συμπερασματικά, κλείνοντας το άρθρο μας καταλαβαίνουμε ότι όλοι από την οπτική τους γωνία, τελικά έχουν δίκιο. Κυβέρνηση, ειδικοί, γιατροί από τα νούμερα των νεκρών, των διασωληνωμένοι, των κρουσμάτων, από την άλλη Εκκλησία, πολίτες που βλέπουν άλλους να πλουτίζουν από αυτή την κρίση (σούπερ-μάρκετ, όσοι παράγουν αντισηπτικά, μάσκες και τώρα εμβόλια κ.α.) και άλλοι ιδιαίτερα οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι καλλιτέχνες να φτάσουν σε σημείο να πεινούν κυριολεκτικά. Σίγουρα η προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι προτεραιότητα, όμως της ανθρώπινης ζωής όπως τις αρμόζει ως ψυχοσωματική οντότητα και όχι μόνο να επιβιώσει απλά βιολογικά-σωματικά, γι αυτό ας σταματήσουν όλοι να επεμβαίνουν εκεί που δεν θα έπρεπε, γιατί όπως λέει και ο τίτλος μας: Μπροστά στο  «δίκιο» Του Θεού, όλοι οι άλλοι έχουμε άδικο!  Αμήν!

 

 

π. Αντώνιος Χρήστου

Προϊστάμενος Ιερού Ναού Προφήτου Ηλία Κορμπι- Βάρης, της Ι. Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. & Β. Απόφοιτος Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών, Πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στην Ορθόδοξη Θεολογία στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  1. Δημοφιλή
  2. Προτεινόμενα

Ημερολόγιο

« January 2021 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31