και χάρη κι αρμονία
στην κτίση αυτή που γίνηκε
με λόγο και σοφία.
Κόσμος ονομάστηκε
στολίδι των αιώνων
κι ο άνθρωπος των στολιδιών
στολίδι αυτός των όλων.
Διαφεντευτής και βασιλιάς
χρίστηκε των όντων
και εμπιστοσύνης φροντιστής
της γης των υπαρχόντων.
Τιμή και δόξα μας αυτή
κι η καύχηση επαινετή
για του Θεού το Λόγο
που με αγάπη και στοργή
στον άχρονο το χρόνο
για μας εδημιούργησε
όλον αυτόν τον κόσμο.
Σ’ αυτό το οικοδόμημα
απ’ τ’ άγιό Του χέρι
τον πρώτο λόγο έχοντας
κατ’ ευδοκίαν θέλει,
ανθρώπων πλήθη να χωρούν
στης γης την οικουμένη
καθόσον στην αγάπη Του
κανείς δεν περισσεύει.
Κι ως κραταιός και τέλειος
στη μέριμνα που έχει
και η ισχύς Του δύναται
να κρίνει όλα τα έθνη,
αγάπη παραγγέλλει
και ειρήνη αγαστή
να συνυπάρχουν και να ζουν
τα κράτη κι οι λαοί.
Σε κάθε μια περίπτωση
η ανθρώπινη ζωή
ζητά να προστατεύεται
με σύνεση πολλή.
Με στοχασμό ανάλογο
σε κάθε εποχή
απ’ όλα τι τηρήθηκε
στη θεία εντολή,
που ταλανίζουν άφρονες
του κόσμου το στολίδι
και ν’ αφανίσουν πολεμούν
ανθρώπων μας τα πλήθη;
Έχουν το δικαίωμα
ζωές να απαξιώνουν
και άδικα κι αδίστακτα
αθώους να σκοτώνουν,
με χίλιους τρόπους άνομους
και “ ειδικούς σωτήρες„
που εργάζονται καταστροφές
και νόθες επιστήμες;
Ο κόσμος μας ο θλιβερός
με το Θεό στην άκρη
που έκανε το ανήθικο
σημαία του και πράξη,
μιλά για δικαιώματα
και εφευρίσκει νόμους
μα, δικαιώματα ο Θεός
δεν έχει στους ανθρώπους;
Έχει ο Θεός δικαίωμα
και ύψιστο καθ’ όλα·
την τήρηση των εντολών
σε τούτο τον αιώνα.
Και ως Κύριος της κτίσεως
που ορίζει τη ζωή
και άρχει και διδάσκει
και παιδαγωγεί,
αφού υπερπλεόνασε
κάθε κακό και βία
κι η υποκρισία μόλυνε
την κάθε κοινωνία,
για να γυρίσει ο κόσμος Του
σε αγιασμό και τάξη
μέσα στην ευσπλαχνία Του
τα άσχημα θ’ αλλάξει·
17) με σχέδιο και μέθοδο
κι ακρίβεια μεγάλη
να ’βρει κι η ανθρωπότητα
το νόημά της πάλι.